Daca te-ai intrebat ce ai de facut ca sa fi un lider, acesta informatie te va ajuta ca sa devi unul.
De multe ori, poate ai auzit in jurul tau, ca sa ai succes trebuie sa fi un lider. Mie mi s-a intamplat de foarte multe ori.
Am luat ca atare informatia si am zis: pentru ca imi doresc sa fiu de succes, va trebui sa vad ce inseamna sa fiu lider. Si prima reactie pe care am avut-o a fost sa caut ce inseamna sa fi lider.
Am gasit in dex, mai multe explicatii, precum:
Conducător al unui partid, al unei organizatii etc. Personalitate dominanta dintr-un grup. 2. Sportiv sau echipa sportiva care se gaseste in fruntea unei competitii.
Si dupa ce am citit aceasta definite, parca nu semana cu ce credeam eu ca inseamna a fi un lider.
Exista doua forme de leadership.
Prima, si de departe cea mai eficienta, este leadershipul prin consimtamantul si intelegerea colaboratorilor, echipei.
A doua este leadershipul prin forta, in lipsa consimtamantului si a intelegerii subordonatilor.
Istoria contine numeroase dovezi ca leadershipul prin forta nu rezista, oamenii nu se vor supune unui leadership prin forta la infinit.
Din punctul meu de vedere, un lider, este o persoana care este urmata, este un exemplu, este o persoana care reuseste sa conduca si sa inspire mai multe persoane fara sa o faca printr-o pozitie superioara asa cum o face de exemplu un sef prin pozitia sa. Un lider reuseste sa conduca fara a folosi forta sau constrangerea.
Am considerat ca pentru a deveni un lider, trebuie sa aflu ce face un lider. Asa ca in cele ce urmeaza am sa impartasesc cu tine, cele mai importante atribute ale unui lider pe care am reusit sa le identific.
Cele mai importante 10 atribute ale unui lider
1) Curajul si increderea – Nimeni nu isi doreste sa urmeze o persoana care nu are incredere in fortele proprii si care nu are curaj sa ia decizii sau sa actioneze.
2) Autocontrolul si autoevaluarea – Oamenii care nu isi pot controla reactiile lor si nu pot evelua situatia in care se afla atat ei cat si echipa lor nu vor fi urmati de alti oameni. Autocontrolul este un exemplu extrem de important pentru echipa cuiva, pentru ca aceasta sa il urmareasca.
3) Simtul dreptatii – Liderii dovedesc sa sunt corecti. Iau decizii bazate pe corectitudine si loialitate. Doar fiind corect si loial, vei fi urmat de alti oameni.
4) Capacitatea de a fi ferm in decizii – Oamenii care oscileaza in cazul deciziilor luate arata ca nu sunt siguri pe sine. Ei nu pot fi exemple pentru oameni din jurul lor.
5) Capacitatea de a realiza planuri clare – Nu am vazut lideri sau persoane de succes fara a avea un plan prin care sa isi atinga obiectivul. Nu poti fi urmat de o echipa, daca tu nu ai planuri clare.
6) Disponibilitatea de a munci – Unul dintre costurile lidershipului este de a fi dispus sa muncesti, sa iti ajuti echipa si colegi. Liderii dovedesc ca au disponibilitate de a munci inclusiv pentru activitatile pentru care nu sunt platiti.
7) O personalitate agreabila – O persoana incruntata, neabordabila, lipsita de disponibilitatea de a comunica nu va fi urmata de o echipa. In egala masura acelasi lucru se intampla cu persoanele neingrijite si neatente cu ei sau cu echipa lor.
8) Disponibilitatea de a-ti asuma pe deplin raspunderea – Liderii de succes isi asuma responsabilitatea pentru greselile si defectele colaboratorilor, echipei. Sunt constienti ca atunci cand nu merg bine lucrurile, cea mai mare vina o poarta ei.
9) Simpatie si intelegere – Liderii sunt simpatizatii de echipele lor. Simpatia mai este deobicei castigata prin intelegerea problemelor si ajutorul pe care il ofera echipei.
10) Abilitati bune de comunicare si public speaking – Liderii cu adevarat de succes, reusesc sa comunice eficient cu echipele lor. Reusesc sa le motiveze eficient si nu in ultimul rand sa isi descrie corect planurile pe care le au de viitor.
De multe ori aproape degeaba ai un plan bun, daca nu reusesti sa il descri corect in fata colaboratorilor tai sau nu reusesti sa iti motivezi colaboratorii sa depuna efortul necesar ca echipa sa mearga in directia pe care ti-o doresti.
Daca si tu iti doresti sa iti imbunatatesti aceasta abilitate de a comunica eficient si de a-ti motiva echipa, acceseaza cursul meu de comunicare si publick speaking.
Acest curs te va ajuta sa nu mai pierzi colaboratori sau afaceri importante pentru ca nu ai reusit sa comunici mesajul corect pentru cei din fata ta.